söndag 20 januari 2013

Ny-inflyttad

När jag hittades hade jag precis öppnat ögonen och sen bodde jag hemma hos lillmattes kompis, hennes sambo och deras hund i ungefär 4 veckor. 
Här har jag precis hämtats hem till Frisky Frog och hennes familj. Jag har ätit välling ur nappflaska, matte har "slickat" mig med en bomullstuss doppad i varmt vatten och jag har liksom somnat framför kaminen. Tjock, jag? Fattar inte vad du menar. Det kallas bebishull, så det så.
Har man ingen mamma att gosa hos får man ta det som bjuds. Jag gillar fortfarande att sova under hakan på någon vänlig människa. Här är det husse som erbjuder en trygg famn. Matte har berättat att det var det här han längtade efter när han bestämde att jag skulle flytta hit, att få vila middag i soffan med en värmande katt på magen. Det har något att göra med en stor hankatt som de vuxna hade innan lill-mattorna föddes Jag står givetvis gärna till tjänst. =)

1 kommentar:

  1. Så kul att du fått en egen blogg!
    Och så underbart jättetoppen att ni blev hittade du och dina syskon!!! Synd att inte alla kunde räddas, men ändå.
    Just sådär gosemysigt ska ju en så'n som du ha det!
    PUSS på dig sötnosen!

    SvaraRadera