söndag 27 september 2015

Länge sen sist

Japp, det är verkligen länge sedan sist. Här är det väl ungefär som vanligt tror jag. Rossi är mest ute. Om han inte jagar möss, fåglar eller hermeliner så ligger han på hyllan på garageväggen. Jag fattar inte varför han hellre sover ute istället för inne hos Husse och Matte.
Här sitter han och spanar medan jag smyger på honom bakom miniträdet. Kan ni se mig? Bara han sitter kvar liiite till så ska jag övermanna honom och bita honom i nacken.
Det är inte så ofta Rossi är busig, men om han springer fram och tillbaka på den där plankhögen eller hoppar upp och ner på husses köksstol samtidigt som han piskar med svansen då vet man att det är dags. Jag däremot busar hela tiden och biter folk i hälsenan så fort jag kommer åt.
Det här är nog det bästa husse har gjort. En hög stubbe där jag kan sitta och spana över domänerna. Om jag dessutom är riktigt, riktigt tyst och Rossi går förbi kan jag hoppa ner och skrämma halvt ihjäl honom. He he. Nu måste jag kila. Mössen är som tokiga nu när bönderna har skördat och börjat harva och plöja. Tjohoo!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar